De afgelopen editie van het Eurovisiesongfestival heeft zo’n 186 miljoen kijkers bereikt. Dat zijn 186 miljoen kijkers die minstens vijf minuten naar één van de twee halve finales en/of finale gekeken heeft. Dit is een stijging van 4 miljoen kijkers t.o.v. 2017. Een opvallend cijfer is dat vooral de jongeren fan zijn van het Eurovisiesongfestival. Gemiddeld keken 43,1 procent van de 15 tot 24-jarigen die tv keken naar de finale van het Eurovisiesongfestival
Het land dat het meeste fan is van het Eurovisiesongfestival is IJsland. Op dat eiland keken er zo’n 95,3 procent van de kijkers naar de finale. Een opvallend cijfer omdat het land zich niet kon kwalificeren voor de finale. In Israël en Cyprus de nummer één en twee van het festival kenden een goed kijkcijfer voor de finale. In Cyprus werd het grootste marktaandeel bereikt sinds 2003 namelijk 77,4 procent.
Ook de cijfers op YouTube zijn gestegen. 6,6 miljoen mensen uit 198 landen zagen een deel of de volledige show via de videosite.