SVT heeft het hoofdthema onthuld van de postcards die voorafgaand aan de individuele optredens op het Eurovisiesongfestival 2024 te zien zullen zijn.
De postcards voor 2024 hebben een veel kleinere ecologische voetafdruk. In tegenstelling tot voorgaande jaren reisden de artiesten niet naar het gastland om hun ansichtkaart te filmen, maar werd hen gevraagd een virtuele ansichtkaart vanuit hun thuisland te sturen om deze persoonlijker en milieuvriendelijker te maken.
Een ander verschil is dat de delegaties werd gevraagd de ansichtkaart met een camera aan de voorzijde te filmen, zodat deze op een selfie leek. De ansichtkaarten bieden ook een terugblik op de geschiedenis van het Eurovisiesongfestival van elk land.
Per Blankens, tv-producent voor het 68e Eurovisie Songfestival legt uit:
We hebben ook wat extra dingen toegevoegd: een kaart om te zien waar alle landen zich in de wereld bevinden. En daarna wilden we de rijke en ongelooflijke geschiedenis van het Eurovisiesongfestival vieren door een paar eerdere geweldige inzendingen uit de archieven van elk land toe te voegen.
De postcards eindigen met de artiest die deelnemen aan een glamourshoot, om de artiest op een elegante manier te laten zien.
📷: Omslagfoto EBU / Pepe Andersson