Vanmiddag hebben de Zweedse omroep SVT en de EBU de branding voor het Eurovisiesongfestival 2024 onthuld. De slogan “United By Music” zal worden gebruikt voor alle toekomstige wedstrijden, waarbij “The Eurovision Lights” de branding voor 2024 zal zijn.
De kleurrijke branding is bedacht door Johan Bello van ontwerpbureau Uncut, die zowel het noorderlicht als het ritme van geluidsequalizers combineerde voor het eindresultaat. Overal in de branding zijn lineaire balken te zien, wat zorgt voor een opvallend en levendig stuk, terwijl het toch bij het Scandinavische thema blijft.
We zijn er zo trots op dat we een identiteit kunnen presenteren die is ontworpen om zowel flexibel als nuttig kan zijn.
Het is geïnspireerd op het prachtige “Noorderlicht”, waarvan de schoonheid en het mysterie zijn getransformeerd in “The Eurovision Lights”. Het is een boeiende en prachtige mix van de sprankelende officiële merkkleuren van het Eurovisiesongfestival die niet alleen te zien zullen zijn tijdens de drie liveshows, maar ook op de digitale platforms van het evenement en die een Eurovisie-gevoel geven in de stedelijke ruimtes van Malmö.
Christel Tholse Willers
Het beelddraadontwikkelingsproces was heel anders dan in 2013. In 2013 begon het met een communicatieconcept, waarbij een vlinder aan het tv-team werd gegeven om te ontwikkelen. Dit jaar begon het concept eerst met tv en daarna werd er met het team gewerkt aan hoe het kan werken als onderdeel van de show en ondersteunend materiaal.
Het Eurovisiesongfestival vindt plaats op dinsdag 7 mei, donderdag 9 mei en zaterdag 11 mei 2024.