Junior Vandaag [Avondeditie 22/11]

Deze week staat Eurosongland volledig in het teken van het Eurovisiesongfestival. Elke ochtend kan je bij ons een overzicht krijgen van de gebeurtenissen in Minsk en in de loop van avond blikken we terug op de afgelopen dag. Vandaag mochten er tien kandidaten voor de tweede keer repeteren. 
Noam uit Israël mocht voor de derde repetitiedag openen. Hij opende rustig met zijn powerballde maar dan kwam er meer energie op het podium met Taylor uit Ierland. Efi uit Albanië mocht deze namiddag de repetities afronden.
Een volledig verslag kan je hieronder lezen:
Repetities Israël, Ierland, Georgië en Macedonië
Repetities Frankrijk, Wit-Rusland en Azerbeidzjan
Repetities Australië, Armenië en Albanië

Ander nieuws
  • De allereerste puntengeefster van Kazachstan is Aruzhan Hafiz. Ze is een televisiepresentatrice en redelijk bekend in het land. Aruzhan reisde afgelopen week mee met de delegatie van Kazachstan en brengt de hele week verslag uit over het evenement.
  • Deze ochtend organiseerde de Wit-Russische omroep BTRC een vragenuurtje met twee prominente figuren. Eén van de vragen die Jon Ola Sand kreeg ging over Kazachstan. Het land neemt (nog) niet deel aan het Eurovisiesongfestival omdat het nog geen officieel lid is van de EBU. Het antwoordt van Jon Ola Sand:
  • Het concept van de tussenfilmpjes is bekend. De tussenfilmpjes worden getoond tussen de optredens door. Alle twintig kandidaten hebben afgelopen dinsdag en woensdag hun filmpje opgenomen. Het concept van dit jaar is virtual reality. Door de VR-bril bezoeken ze allerlei plekjes in Wit-Rusland. Zo gaat de kandidaat van Wales op bezoek bij het Nesvizh kasteel.
Morgen
De andere tien kandidaten van het Junior Eurovisiesongfestival zullen morgen voor de tweede keer repeteren. Om 08:00 mag Manw uit Wales aantreden voor haar tweede repetitie. Om 9u is het tijd voor Max & Anne uit Nederland om hun tweede repetitie af te ronden.

Geef een reactie

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.